Ansökning

Kuus

Kuus daghem är ett privat daghem som drivs av en ideell förening, Garantiföreningen för Kuus daghem rf.

Familjerna med barn på daghemmet är föreningens medlemmar och binder sig, då de ingår ett vårdavtal med daghemmet, att medverka i föreningens verksamhet (styrelsen, talkon, ordnande av evenemang etc.).

Familjer välkomnas att delta i föreningens årsmöte, som hålls under mars månad, då väsentliga ärenden om föreningen och verksamheten genomgås och en ny styrelse väljs.

Föreningens styrelse består av föräldrar till de barn som går på Kuus daghem och det är styrelsen som sköter Kuus daghems administrativa uppgifter och bl.a. besluter vilka barn som antas till daghemmet. Föreningen är även arbetsgivare för personalen. För att verksamheten skall löpa och fortsätta i samma familjära anda som hittills, behövs en styrelse bestående av engagerade föräldrar, som vill vara med och hålla kvar ett litet, naturnära och familjärt daghem i södra Sibbo.

Mottag av donationer

Grunden för Kuus daghems ekonomi bygger på barnens månatliga dagvårdsavgifter, vilka täcker de grundläggande kostnaderna för daghemmets verksamhet (personalkostnader, mat, fastigheten). För att kunna erbjuda barnen kompletterande verksamhet som t.ex. teaterbesök och utflykter eller anskaffa material och leksaker samlar vi in medel genom bidrag och stipendier, donationer, försäljning av produkter samt genom att uppbära en medlemsavgift av föreningens medlemmar.

Icke-medlemmar (privat personer) och företag kan genom en valfri donation understöda Kuus daghems verksamhet. Alternativt kan man ansöka om att bli understödande medlem i föreningen och betala föreningens medlemsavgift, som är 20 € / familj / år.

Understöden betalas in på kontot:

Garantiföreningen för Kuus daghem rf.
FI82 4055 6640 0027 40
(Meddelande: Donation).

Vi vill rikta ett stort tack till alla som bidragit för att verksamheten kan fortsätta!